A N U N Ţ
Având în vedere prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile Dispoziţiei Directorului General al D.G.M.R.U. nr. II/12277 din 17.07.2024 privind recrutarea candidaţilor pentru participarea la concursul de admitere organizat în anul 2024 la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”,
Inspectoratul de Politie Judeţean Timiş, prin intermediul Serviciului Resurse Umane, desfăşoară, până la data de 28 iulie 2024, activitatea de recrutare şi selecţie a candidaţilor în vederea participării la concursul de admitere organizat în anul 2024 la Academia de Poliție “Alexandru Ioan Cuza” București.
- OFERTA EDUCAŢIONALĂ SESIUNEA 2024:
Pentru anul universitar 2024 - 2025, locurile aprobate sunt scoase la concurs pe facultăți, forme de învățământ, structuri beneficiare, categorii de locuri speciale, bugetate sau cu taxă de școlarizare, în funcţie de domiciliul/reşedinţa înscrisă în cartea de identitate, astfel:
Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” București:
Numărul de locuri la această instituție de învățământ superior a M.A.I. se regăsesc în Anexa 2 la prezentul anunț, repartizate pe facultăți, specializări/programe de studii universitare de licență, beneficiari și minorități.
Notă: Locurile scoase la concursurile de admitere sunt comune – femei și bărbați.
În raport de oferta educațională și de competențele conferite de actele normative în vigoare, Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiș, denumit în continuare unitate de recrutare, are sarcina de a recruta candidaţi la concursul de admitere în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București, astfel:
1. pentru Facultatea de Poliţie - programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, specialitatea poliție, forma de învăţământ cu frecvenţă (doar pentru locurile aprobate I.G.P.R.) şi forma de învăţământ cu frecvenţă redusă (doar agenţi de poliţie din cadrul M.A.I.);
2. pentru Facultatea de Poliţie - programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Drept”, forma de învăţământ cu frecvenţă, indiferent de specialitate și beneficiar.
- DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CANDIDAȚILOR:
Candidaţii care optează pentru participarea la concursurile de admitere la instituţiile de învăţământ pentru formarea iniţială, în armele şi specializările/specialităţile pentru care unităţile I.G.P.R. au sarcini de recrutare, în sesiunea 2024, trebuie:
a) să se exprime personal, liber, fără echivoc şi în deplină cunoaştere a condiţiilor şi criteriilor pe care trebuie să le îndeplinească în vederea participării la etapele concursului de admitere;
b) să formuleze în scris opţiunea potrivit ofertei educaţionale;
c) să se adreseze pentru recrutare potrivit organizării administrativ-teritoriale și specialităţii pentru care optează, în raport de domiciliul/reședinţa înscris/ă în cartea de identitate;
d) să îndeplinească în mod cumulativ condiţiile şi criteriile stabilite de actele normative și dispoziţiile incidente;
e) să se prezinte și să promoveze evaluarea psihologică pentru a fi declaraţi “Apt psihologic” de către specialiştii Centrului de Psihosociologie al M.A.I., conform prevederilor legale în vigoare;
f) să depună adeverința medicală completată de către medicul de familie –Anexa nr. 7 la prezentul anunt;
g) să constituie fişa medicală - tip de admitere/încadrare în MAI completată la toate capitolele de specialitate prevăzute şi concluzionată conform prevederilor din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;
h) să constituie dosarele de recrutare în volum complet şi la termenul limită prevăzut în din actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare.
- CONDIŢII LEGALE ŞI CRITERII SPECIFICE PENTRU RECRUTAREA CANDIDAŢILOR:
A. Condiţiile legale şi criteriile specifice necesar a fi îndeplinite cumulativ pentru recrutarea candidaţilor sunt după cum urmează, aşa cum sunt prevăzute în art. 10 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, precum şi de art. 6 din Anexa 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe faţă şi/sau gât, precum şi în alte zone ale capului sau tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe alte zone ale corpului care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violenţă, ură sau discriminare ori să aibă conotaţii politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe (potrivit art. 6 alin. 5 din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016, verificarea îndeplinirii acestei condiții se realizează cu ocazia examinării medicale);
m) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
n) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
o) nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic odată declarați ADMIS.
Îndeplinirea condiţiei prevăzute la lit. g) se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz. În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
Foarte important: de la condiţiile de înscriere nu se acordă derogări.
Potrivit cap. I art. 3 alin. 2, 3 și 4 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la studii universitare de licență, în facultățile Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” în anul 2024 (Anexă la Hotărârea Senatului Universitar nr. 4.788.256 din 20.02.2024):
Candidaţii care în perioada studiilor liceale au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare naționale recunoscute de Ministerul Educaţiei (denumit în continuare M.Ed.) la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu, beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea probelor scrise de evaluare a cunoştinţelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat”(au îndeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice și la examinarea medicală şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
Candidaţii care în perioada studiilor liceale au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare internaționale recunoscute de M.Ed. beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea probelor scrise de evaluare a cunoştinţelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat” (au îndeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice și la examinarea medicală şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
În condițiile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014 și Ordinului M.A.I. nr. 108/2014, ambele cu modificările și completările ulterioare, pot beneficia: Copiii polițiștilor/ personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă ori decedat ca urmare a participării la acțiuni militare, misiuni și operații sau copiii militarilor invalizi și a civililor invalizi care, potrivit legii, au participat la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului Statului Român, beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea probelor scrise de evaluare a cunoştinţelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat” (au îndeplinit baremul minimal de promovare) la proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice și la examinarea medicală şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
B. Condiții și cerințe suplimentare:
Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora, declară pe propria răspundere apartenenţa la etnia/minoritatea respectivă (modelul este prevăzut în Anexa 2 la prezentul anunț) şi depun o adeverinţă emisă de o organizaţie etnică/minoritară, constituită potrivit legii, adeverinţă înregistrată, semnată şi ştampilată.
Candidații care se înscriu pentru locurile alocate distinct absolvenților cu diplomă de bacalaureat proveniți din sistemul de protecție socială declară pe propria răspundere proveniența din sistemul de protecție socială și prezintă hotărârea comisiei pentru protecția copilului sau după caz, a instanței de judecată privind stabilirea măsurii plasamentului în condițiile Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare- în original și în copie, copia conformă cu originalul fiind depusă la dosarul de candidat. Modelul declarației este prevăzut în Anexa 10 la prezentul anunt.
C. Condițiile de participare în vederea recrutării și selecției candidaților pentru admiterea la Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” – învățământ cu frecvență redusă:
Locurile disponibile în cadrul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” București – Facultatea de Poliție – programul de studii universitare de licenţă "Ordine şi siguranţă publică" - forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sunt prevăzute în Anexa 2 la prezentul anunț.
Potrivit art. 6 alin. 8 din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016:
Agenţii de poliţie care se înscriu la concursul de admitere pe locurile aprobate la programul de studii universitare de licenţă "Ordine şi siguranţă publică" din cadrul Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza", forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, potrivit locurilor aprobate pentru MAI şi repartizate unităţilor de poliţie beneficiare, trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. d) din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016, precum şi următoarele criterii specifice de recrutare:
a) la data înscrierii au o vechime de minimum 1 an în cadrul structurilor MAI, în calitate de agent de poliţie, subofiţer sau maistru militar;
b) au obţinut calificativul de cel puţin "bine", la ultima evaluare anuală;
c) nu sunt puşi la dispoziţie ori nu sunt suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau ale art. 27^25 lit. a) şi b) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
d) nu sunt sub efectul unei sancţiuni disciplinare.
Dacă până la momentul înmatriculării intervine una dintre situaţiile prevăzute la lit. c) şi d), înmatricularea nu se realizează.
Foarte important: de la condiţiile de înscriere nu se acordă derogări.
Recrutarea candidaţilor – agenţi de poliţie – în vederea participării la concursul de admitere în Academia de Poliţie ,,Alexandru Ioan Cuza”, programul de studii universitar de licenţă, Ordine şi siguranţă publică – frecvenţă redusă, se realizează de către Serviciul Resurse Umane al I.P.J. Timiș. Pentru locurile repartizate I.G.P.R., prin unitățile de recrutare, pot recruta funcționari publici cu statut special – agenți de poliție din cadrul M.A.I.
În vederea recrutării, candidații se adresează structurilor centrale sau teritoriale ale inspectoratelor generale care realizează recrutarea, din județul de domiciliu/reședință și completează cererea de înscriere.
Evaluarea psihologică se realizează potrivit calendarului stabilit de unitățile care efectuează recrutarea.
Structurile de resurse umane ale unităților unde sunt încadrați candidații sau, după caz, structurile care asigură gestiunea resurselor umane pentru respectivele unități, eliberează o adeverință privind îndeplinirea criteriilor specifice de recrutare, al cărei model este prezentat, care face parte integrantă din prezenta dispoziție (Anexa 11).
Candidaţii pentru locurile la forma de învățământ cu frecvenţă redusă susţin proba de evaluare a performanței fizice și proba de verificare a cunoştinţelor în aceleaşi condiţii stabilite pentru candidaţii înscrişi la forma cu frecvenţă a programului de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică”, Facultatea de Poliție.
Pentru candidaţii la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliţie - programul de studii universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă - locurile I.G.P.R., structurile de recrutare din judeţul de domiciliu/reşedinţă vor constitui dosarul de recrutare numai în situaţia în care candidatul prezintă Raportul personal aprobat şi întocmit conform modelului prevăzut în Anexa nr.11a, respectiv Anexa nr.11b la prezentul anunţ, după caz.
Personalul din aparatul central și din subordinea nemijlocită a I.G.P.R., personalul din unitățile subordonate I.G.P.R., precum şi personalul încadrat în structurile aparatului central şi subordonate M.A.I. (inclusiv structurile de anticorupţie, regim permise de conducere şi înmatricularea vehiculelor, paşapoarte, evidenţa persoanelor, imigrări etc.) - se adresează Serviciului Resurse Umane din cadrul I.P.J. Timiș, în condiţiile sus-menţionate.
Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere în Academia de Poliţie ”Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliție - programul de studii universitare de licenţă ”Ordine şi siguranţă publică”, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, pe locurile I.G.P.R., indiferent de beneficiar, se constituie cu actele şi documentele solicitate la punctul V. din prezentul anunț, la care se adaugă următoarele documente:
a) Adeverinţa privind îndeplinirea criteriilor specifice de recrutare (model prevăzut în Anexa nr. 5 la Dispoziţia - cadru a directorului general al Direcției Generale Management Resurse Umane nr. II/17953 din 06.05.2019, cu modificările și completările ulterioare);
b) Raportul personal depus de către personalul din structurile Poliției Române, model prevăzut în Anexa nr. 11a la prezentul anunț;
c) Raportul personal depus de către personalul încadrat în structurile aparatului central şi subordonate M.A.I., model prevăzut în Anexa nr. 11b la prezentul anunț.
Solicitarea unui polițist de a se înscrie la concursul de admitere, prin completarea cererii - tip de înscriere nu se condiționează de prezentarea Raportului personal aprobat, prevăzut la lit. b) și lit. c). Raportul personal aprobat se prezintă de către candidatul - polițist vizat cu ocazia constituirii/închiderii dosarului de recrutare.
Pentru obținerea aprobărilor/documentelor menționate la alin. (1) lit. a) și lit. b), personalul din structurile centrale ale I.G.P.R, precum și personalul din B.C.C.O., S.C.C.O.P.M., B.O.S., U.T.A.I., Brigada Autostrăzi, Serviciul de Poliție ”Delta Dunării”, Serviciul Administrativ, Biroul Pază Instituţională şi Control Acces se adresează conducerii D.M.R.U. din cadrul I.G.P.R, depunând o cerere scrisă la secretariatul direcției, până cel târziu la data de 28 iulie 2024. Odată cu depunerea cererii scrise la secretariatul D.M.R.U., candidații prezintă și Raportul personal prevăzut în Anexa 11a.
- DEPUNEREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE ȘI A DOSARELOR:
Cererea - tip de înscriere, prevăzută în Anexa 4 la prezentul anunț, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare, respectiv resurseumane@tm.politiaromana.ro, în perioada 17.07. – 28.07.2024, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică, însoțită, după caz, de consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare.
La primirea cererii - tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidaților codul unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs și completează centrul zonal la care aceștia sunt arondați.
Cererea – tip de înscriere cuprinzând codul unic de identificare și centrul zonal la care este arondat, se scanează și se comunică candidaților, la adresa de e - mail indicată, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data înregistrării acesteia. Dovada comunicării se anexează la cerere.
Candidații la concursul de admitere la programele de studii universitare de licență la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, Facultatea de Poliție, pot opta prin completarea secțiunii corespunzătoare din cererea-tip de înscriere în care sunt declarați respinși și obțin un rezultat mai mare sau egal cu media minimă de admitere, să fie repartizați, fără concurs de admitere, în ordinea descrescățtoare a mediilor obținute și potrivit opțiunilor formulate în acest scop, pe locuri la instituțiile de învățământ postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne, în prima serie de școlarizare care urmează după concursul de admitere la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”.
Formularele anexate la prezentul anunț și postate pe pagina de internet www.tm.politiaromana.ro/Cariera/Admitere în instituțiile de învățământ pot fi descărcate de pe acest site și pot fi folosite de către candidați în procedura de recrutare.
- CONSTITUIREA DOSARULUI DE RECRUTARE AL CANDIDATULUI:
Dosarul de recrutare al candidaţilor se constituie în conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare şi conţine următoarele:
- cererea de înscriere (Anexa 4);
- declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare (Anexa 9);
c) curriculum vitae - Europass (CV) (Anexa 12);
- diploma de bacalaureat şi foaia matricolă, pentru absolvenții anilor anteriori/adeverință care să ateste absolvirea examenului de bacalaureat și foaie matricolă;
- copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare / revisal şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
d) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
e) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului (Anexele 13 şi 14);
f) cazierul judiciar al candidatului (Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către I.P.J. Timiș, pe baza consimţământului expres al candidatului, caz în care acesta se va transmite odată cu cererea de înscriere la adresa de e - mail resurseumane@tm.politiaromana.ro. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat. Anexa 5 cuprinde consimțământul expres al candidatului care nu depune certificatul de cazier judiciar.);
g) adeverința medicală privind aptitudinea medicală pentru admitere/încadrare în MAI, conform modelului (Anexa 7) și consimțământul informat (Anexa 8).
h) certificatul de examinare psihologică (se depune la dosar de către unitatea de recrutare);
i) o fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului (NUME Prenume tată PRENUME), precum și codul numeric personal al acestuia);
j) dosar plic;
k) alte documente solicitate de către instituţiile de învăţământ/inspectoratele beneficiare.
Notă: Documentele menţionate vor fi prezentate de către candidat în original și în fotocopie, urmând a fi certificate pentru conformitate în prezența acestuia, conform prevederilor legale.
În situația în care, din inițiativa candidatului, se prezintă la dosar copii legalizate ale unor documente, acestea vor fi acceptate.
Precizăm faptul că nu se acceptă xerocopierea documentelor originale care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță și care nu permit stabilirea autenticității acestora sau sunt plastifiate.
Pot fi recrutaţi numai absolvenţi de liceu care au promovat examenul naţional de bacalaureat şi care prezintă la recrutare copie după diploma de bacalaureat.
Excepţie de la prezentarea actului de studii la recrutare fac candidaţii promoţiei 2024, care depun adeverinţa (în adeverinţa eliberată de liceu se menţionează notele obţinute la probele de examen, media generală de bacalaureat, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma) eliberată de către instituţia de învăţământ la care au susţinut examenul de bacalaureat.
Diploma de bacalaureat urmează a fi depusă în fotocopie și original și la instituţia de învăţământ, sub rezerva neînscrierii pentru probele de selecţie şi verificare a cunoştinţelor.
- DEPUNEREA DOSARELOR ÎN VOLUM COMPLET:
Candidații înscriși pentru Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” București, frecvență și frecvență redusă, vor depune dosarul, în volum complet, până la data – limită, 09.08.2024, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiș, din municipiul Timișoara, Bld. Take Ionescu nr. 44 – 46, județul Timiș, după următorul program:
- În perioada 23.07.2024 – 09.08.2024 (inclusiv), de luni până vineri, în intervalul orar 10:00 – 14:00.
Taxa de înscriere la concurs:
Taxa de înscriere la concurs se achită de către candidații declarați apt psihologic, până la data de 09.08.2024 (data operațiunii bancare), potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere (09.08.2024 – data operațiunii bancare, pentru candidații declarați apt psihologic în urma soluționării contestațiilor).
Solicitările de scutire de taxă însoțite de documentele justificative se transmit de către candidat, în format scanat .pdf, la adresa de e-mail: admitere@academiadepolitie.ro, potrivit precizărilor publicate pe site-ul oficial al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”, la secțiunea Admitere. Dimensiunea fișierului transmis nu trebuie să depășească 25 MB.
- EVALUAREA PSIHOLOGICĂ:
Evaluarea psihologică a candidaţilor se efectuează până la data de 07.08.2024, de către specialişti din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.A.I., potrivit planificării. Tabelul privind candidaţii programaţi la testare, data şi ora examinării, documentele şi materialele necesare, locul de desfăşurare al acesteia precum şi rezultatele testării vor fi afişate pe site-ul http://tm.politiaromana.ro, Secțiunea Carieră – Admitere în instituțiile de învățământ. Candidaţii înscrişi au OBLIGAŢIA de a urmări site - ul respectiv şi de a se informa permanent cu privire la orice modificare adusă cu privire la admiterea 2024.
Pentru candidaţii care nu au promovat testarea psihologică activitatea de recrutare încetează.
- SUSȚINEREA PROBELOR DE ADMITERE:
Probele de concurs (traseul practic - aplicativ și proba scrisă de verificare a cunoștințelor) se susțin la instituția de învățământ, potrivit planificării.
Proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 20 - 29.08.2024, iar proba de evaluare a cunoștințelor se susține în data de 31.08. 2024.
Unitatea de recrutare și instituția de învățământ afișează și posteaza informațiile cu privire la data și locul prezentării penstru susținerea probelor, realizarea accesului în sălile de concurs exclusiv pe baza cărții de identitate/pașaportului, executarea probei de evaluare a performanței fizice în ținută sportivă decentă, adecvată condițiilor de desfășurare a probelor în sala de sport ( pantofi de sport, tricou, pantaloni scurți sau trening), precum și faptul că este interzis accesul candidaților la proba de evaluare a performanței fizice cu unghii lungi, false și/sau alte materiale, care pot prezenta pericol de accidentare și pot influența rezultatele obținute.
Rezultatele obținute de candidați se centralizează la Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” și se afișează pe site - ul instituției de învățământ, în ordinea mediilor de admitere obținute.
Media de admitere obținută de către fiecare candidat se calculează potrivit Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere, disponibil pe site-ul oficial al instituției de învățământ.
Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa admitere@academiadepolitie.ro, în perioada 01.09 – 02.09.2024 și se soluționează la sediul Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza”.
IX. EXAMINAREA MEDICALĂ:
Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I nr 105/2020 pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă, în perioada 05 – 27.09.2024.
X. AFIȘAREA REZULTATELOR FINALE:
Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” la data de 27.09.2024 .
XI. RECRUTAREA ȘI SELECŢIA CANDIDAŢILOR BENEFICIARI AI ORDINULUI M.A.I. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate polițiştilor încadrați într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor polițiştilor decedați, respectiv ai Ordinului M.A.I. nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare, se realizează în conformitate cu prevederile actelor normative interne privind activitatea de management resurse umane în unităţile M.A.I., ale dispoziţiilor D.G.M.R.U. – M.A.I., precum și ale dispoziţiei I.G.P.R..
Verificarea îndeplinirii condițiilor generale și a criteriilor specifice de admitere revine Inspectoratului de Poliție Județean Timiș, care transmite la D.G.M.R.U. - M.A.I. cererea scrisă adresată ministrului afacerilor interne, propunerea privind înmatricularea solicitantului și documentația care fundamentează aceasta, în copie.
Inspectoratul de Poliție Județean Timiș, ca urmare a primirii directe a cererii de înmatriculare aprobată, va constitui dosarul de recrutare pentru candidații aflați în această situație.
Dosarul va fi transmis de unitatea de recrutare unității de învățământ pentru care se optează și conține:
a) documentele prevăzute de actele normative în vigoare pentru selecţia şi admiterea în instituţiile de învăţământ din cadrul M.A.I.;
b) adeverinţă care să ateste faptul că solicitantul, copil devenit major, se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 26 de ani (persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014, cu modificările și completările ulterioare);
c) formularul pentru înregistrarea accidentelor de muncă (FIAM) sau, după caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului, în fotocopie;
d) decizia medicală avizată sau certificatul-decizie medicală, emisă/emis pe numele poliţistului rănit sau al poliţistului decedat, în fotocopie;
e) certificatul de deces al poliţistului decedat, dacă este cazul, în fotocopie.
În situaţia în care solicitantul optează pentru admiterea în Academia de Poliţie ”Alexandru Ioan Cuza”, unitatea de recrutare îl planifică pentru evaluarea psihologică și concluzionarea asupra aptitudinii medicale pe baza baremelor medicale în vigoare în mod similar celorlalţi candidaţi, dacă s-a înregistrat cererea aprobată de ministrul afacerilor interne și s-a iniţiat procedura de constituire a dosarului de recrutare până la data de 28.07.2024.
XII. ALTE SITUAŢII CARE DETERMINĂ ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII DE RECRUTARE ŞI SELECŢIE:
Activităţile de recrutare şi selecţie încetează pentru candidaţii aflaţi în următoarele situaţii:
- nu depun în termenul-limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet;
- încearcă sau fraudează, prin orice mijloace, activitatea de recrutare şi selecţie;
- nu îndeplinesc în mod cumulativ condiţiile şi criteriile de admitere.
În cazul în care identificarea situaţiilor menţionate se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin concurs indiferent de anul de şcolarizare în care se află.
XIII. ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR LA INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI ORGANIZAREA CONCURSURILOR DE ADMITERE:
Detalii privind perioadele de desfăşurare ale concursurilor de admitere, probele de concurs, tematica şi bibliografia pentru fiecare dintre probele de cunoştinţe pot fi obţinute de pe site-ul instituţiei www.academiadepolitie.ro, iar fiecare candidat are obligația de a se informa cu privire la aceste aspecte de pe site-urile oficiale.
XIV. DISPOZIŢII FINALE:
Potrivit prevederilor art. 142 alin. (6) - (6³) din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pentru candidaţii care optează pentru o instituţie de învăţământ superior pentru a fi înmatriculaţi în anul I de studii la instituţiile de învăţământ superior, candidaţii declaraţi ,,admis” care au mai beneficiat de un program de studii universitare finanţat de la bugetul de stat, integral sau parţial, vor face dovada achitării contravalorii studiilor, sau, după caz, vor depune la instituţia de învăţământ o declaraţie din care să rezulte că nu au mai beneficiat de subvenţii de la bugetul de stat pentru un program de studii universitare de licenţă. Absolvenţii de liceu ai promoţiei 2024 nu au obligaţia depunerii declaraţiei din care să rezulte că nu au mai beneficiat de subvenţie de la bugetul de stat pentru un program de studii universitare de licenţă.
Candidaţii declaraţi “admis” au obligaţia să depună, în vederea înmatriculării, la începerea anului universitar, diploma de bacalaureat, în original, la instituţia de învăţământ. Neprezentarea, în termenul stabilit, a diplomei, în original, din vina exclusivă a candidatului, conduce la neînmatricularea acestuia.
Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezentul anunţ.
Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic între orele 0900 – 1400 la sediul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Timiş – Serviciul Resurse Umane şi pe site-ul http://tm.politiaromana.ro
Fişiere ataşate
- 24-07-17-03-29-10Anexa_nr._7_-_Model_adeverinta-medicala.pdf
- 24-07-17-03-29-22Anexa_nr._8_consimtamant-informat.pdf
- 24-07-17-03-29-24Anexa_nr._9_-_declaratie_de_confirmare_a_indeplinirii_conditiilor_si_criteriilor.pdf
- 24-07-17-03-29-27Anexa_nr._10_-Modele-declarații-locuri_speciale_si_alte_minoritati-romi.pdf
- 24-07-17-03-29-29Anexa_nr._11_Model_adeverinta_FR.bmp
- 24-07-17-03-29-32Anexa_nr._12-CV_format_europass.pdf
- 24-07-17-03-29-35Anexa_nr._13-Tabel_cu_rude.pdf
- 24-07-17-03-29-38Anexa_nr._14-Model_autobiografie.pdf
- 24-07-17-03-30-141._Anexa_nr._1_-_Calendar_admitere.pdf
- 24-07-17-03-30-182._Anexa_nr._2_-_Locuri_licenta_Academie_2024.pdf
- 24-07-17-03-30-243._Anexa_nr._3_-_Instructiuni_atribuire_cod_unic_licenta.pdf
- 24-07-17-03-30-334._Anexa_nr._4_-_Model_cerere-tip_de_înscriere_licenta.pdf
- 24-07-17-03-30-416._Anexa_nr._6_-_Tabel_candidati_licenta.pdf
- 24-07-24-12-50-16Anexa_11a-Raport_FR.doc
- 24-07-24-12-58-02Anexa_11b-Raport_FR.doc
- 24-07-17-03-29-025._Anexa_nr._5_-_Consimtamant_solicitare_cazier.pdf